Univision Los Angeles Launches POSiBLE Radio to Empower Southern California Business Owners

Apr 6, 2020

The One-Hour Radio Show Will Air Weekdays on KTNQ 1020AM Beginning Monday, April 6th

LOS ANGELES – APRIL 6, 2020 – Univision Los Angeles, part of Univision Communications Inc., the leading Hispanic media company in the U.S., today announced the expansion of their POSiBLE platform with the launch of POSiBLE Radio, a one-hour radio program designed to offer current and aspiring Angeleno small business owners the resources, tools, and information to start, grow and maintain small businesses during these turbulent times. Hosted by Liliana Garcia, one of Los Angeles most respected journalists, producers and radio personalities, POSiBLE Radio will air weekdays from 12:00 p.m. to 1:00 p.m. PDT, on Univision’s radio station KTNQ 1020AM.

“Latinos are an integral part of America’s economic growth, and in no place is that more true than in Los Angeles. Now more than ever, Latino-owned businesses need our help to survive the current public health crisis and the economic impact it’s having on their businesses,” said Luis Patiño, President and General Manager of Univision Los Angeles. “As Californians continue to shelter in place, Univision is committed to providing information so they can take the necessary next steps for themselves, their families, and their businesses when this pandemic is over. Through POSiBLE Radio, we will continue to keep our community informed and supported during this challenging time.”

POSiBLE Radio is an expansion of Univision’s POSiBLE platform, which started in Los Angeles in 2017, as an expo to serve Latino small businesses and entrepreneurs and has today expanded to eleven cities like Sacramento, Houston, Dallas, Chicago, Fresno, Austin and others.

Listeners can get the latest on POSiBLE Radio by following on Facebook, Twitter and Instagram and join the conversation by using the hashtag #POSIBLELA. The show is also available to listeners nationwide via the Uforia app.

Visit corporate.univision.com/newco for more information on Univision and follow @UnivisionPRTeam on Twitter and Instagram.

CONTACT:  Mayola Delgado, 310-348-3417, maydelgado@univision.net

Univision Los Ángeles Lanza POSiBLE Radio para Empoderar a los Dueños de Empresas en el Sur de California

El programa radial de una hora se trasmitirá entresemana por KTNQ 1020AM a partir del lunes, 6 de abril

LOS ÁNGELES –6 DE ABRIL DE 2020– Univision Los Ángeles, parte de Univision Communications Inc., la principal empresa de medios dirigidos a los hispanos en Estados Unidos, anunció hoy la expansión de su plataforma POSiBLE con el lanzamiento de POSiBLE Radio, un programa radial de una hora que se propone ofrecer a los actuales pequeños empresarios o quienes aspiran a tener un negocio en Los Ángeles los recursos, herramientas e información para iniciar pequeñas empresas, hacer que crezcan y mantenerlas durante este turbulento momento. Conducido por Liliana García, una de las más populares periodistas, productoras y personalidades de radio de Los Ángeles, POSiBLE Radio se trasmitirá entresemana de 12:00 p.m. a 1:00 p.m. Pacífico, por la estación de radio KTNQ 1020AM de Univision.

“Los latinos son un aspecto integral del crecimiento económico de Estados Unidos, y eso es un hecho en Los Ángeles más que en cualquier otro lugar. Ahora más que nunca, los negocios de latinos necesitan nuestra ayuda para sobrevivir la actual crisis de salud pública y el impacto económico que está teniendo en sus empresas”, dijo Luis Patiño, Presidente y Gerente General de Univision Los Ángeles. “Ya que los californianos siguen bajo orden de no salir de casa, Univision se ha comprometido a proporcionar información para que puedan dar los siguientes pasos necesarios a favor propio, su familia y sus empresas cuando esta pandemia termine. Por medio de POSiBLE Radio seguiremos manteniendo a nuestra comunidad informada y apoyándola durante este difícil momento”.

POSiBLE Radio es una expansión de la plataforma POSiBLE de Univision, que empezó en Los Ángeles como una exhibición para prestar servicios a pequeñas empresas y empresarios latinos, y se ha expandido a ciudades como Houston, Dallas, Chicago, Fresno y otras.

Los radioescuchas pueden obtener las últimas noticias sobre “POSiBLE Radio” si siguen Facebook, Twitter e Instagram, y participan en la conversación usando el hashtag #POSIBLELA. El programa también se ofrecerá a radioescuchas en todo el país vía la aplicación de Uforia.

Visiten corporate.univision.com/newco para más información sobre Univision y sigan @UnivisionPRTeam en Twitter Instagram.

CONTACTO:  Mayola Delgado, 310-348-3417, maydelgado@univision.net