Univision’s TUDN Brings Live Coverage as U.S. and Mexico Fight for 2021 Concacaf Gold Cup Seed

Nov 13, 2019

With Concacaf Nations League Group Phase Drawing to a Close, the U.S. Will Face Canada and Cuba, While Mexico Takes on Panama and Bermuda

Matches Will Air Live on Friday, November 15 and Tuesday, November 19

The Mexican national team has all but stamped its final ticket to the continental tournament.

MIAMI – NOVEMBER 13, 2019 – Univision’s TUDN, the undisputed Home of Soccer in the U.S., continues to deliver fanáticos all the action of the first-ever Concacaf Nations League as the Group Phase of the inaugural tournament soon comes to a conclusion. Entering its final two matches, the U.S. Men’s national soccer team is in dire need of a win in order to secure itself a spot in the 2021 Concacaf Gold Cup, while the Mexican national team has all but stamped its final ticket to the continental tournament winning its previous two contests.

After a surprising defeat against Canada, the first in 34 years, the USMNT will host its neighbors to the north for a rematch game on Friday, November 15 at 6:00 p.m. ET on UniMás/TUDN.  U.S. manager Gregg Berhalter has called on Chelsea’s Christian Pulisic and Schalke’s Weston McKennie to lead the American attack. The last Group Phase match for the Yanks in the Concacaf Nations League will be against Cuba, next Tuesday, November 19 at 7:00 p.m. ET on UniMás/TUDN.

Poised to qualify to the 2021 Concacaf Gold Cup, a victory against Panama would seal the deal for the Mexican national team. The match, scheduled for Friday, November 15 at 9:00 p.m. ET on Univision/TUDN, is the first of two matches slated for El Tri in the last FIFA international break of the year. On Tuesday, November 19 Mexico will host Bermuda at 9:20 p.m. ET at the Nemesio Díez Stadium in Toluca. The match will air on UniMás/TUDN. Notable players headlining these two matches include America’s Guillermo Ochoa, as well as Los Angeles Galaxy’s Jonathan Dos Santos, Wolverhampton’s Raúl Jiménez and Ajax’s wunderkind Edson Álvarez, who has had an outstanding performance in the UEFA Champions League.

Watch, Listen and Interact:

USA and Mexico national soccer team matches are available digitally to all authenticated TUDN subscribers via the TUDN app and TUDN.TV. Additional matches are available exclusively to subscribers of participating TV providers* via TUDNxtra, accessible via the TUDN app, TUDN.TV and, in some cases, via TV providers’ platforms.

*Fans can check with their TV providers to find out if they have access to TUDNxtra.

The USMNT games will also air across the country on the TUDN Radio network. Audio coverage is also available via the TUDN and Uforia apps.

Fanáticos can join TUDN in the conversation on Twitter and Instagram using the hashtag #PasiónPorTuSelección for the Mexican matches and #NationsLeague for the other games in the competition.

Visit corporate.univision.com/newco for more information on Univision, and follow @UnivisionPRTeam on Twitter and Instagram.

CONTACTS:

Tatiana Oviedo 305.463.4614 toviedo@univision.net

Kevin Sornatale 212.455.5259 ksornatale@univision.net

TUDN de Univision Ofrecerá Cobertura en Vivo de la Pugna de Estados Unidos y México por un Lugar en la Copa Oro 2021 de Concacaf

Ahora que la fase de grupos de la Liga de Naciones de Concacaf está por terminar, Estados Unidos se enfrentará a Canadá y Cuba, mientras que México jugará contra Panamá y Bermudas

Los partidos se trasmitirán en vivo el viernes, 15 de noviembre y martes, 19 de noviembre

La selección nacional de México tiene prácticamente asegurado un puesto en el torneo continental.

MIAMI –13 DE NOVIEMBRE DE 2019– TUDN de Univision, el destino incuestionable del fútbol en Estados Unidos, continúa ofreciendo a los fanáticos toda la acción de la primera Liga de Naciones de Concacaf ahora que la fase de grupos del torneo inicial está por concluir. La selección masculina de Estados Unidos, a punto de jugar sus dos últimos partidos, necesita urgentemente una victoria para asegurarse un lugar en la Copa Oro 2021 de Concacaf, mientras que la selección nacional de México prácticamente se garantizó un espacio en el torneo continental al ganar sus dos contiendas más recientes.

Tras una sorprendente derrota frente a Canadá, la primera en 34 años, la selección masculina de Estados Unidos tendrá su partido de revancha frente a sus vecinos del norte el viernes, 15 de noviembre a las 6:00 p.m. Este por UniMás/TUDN.  El entrenador de Estados Unidos, Gregg Berhalter, ha designado a Christian Pulisic de Chelsea y Weston McKennie de Schalke para que encabecen la línea ofensiva de Estados Unidos. El último partido de la fase de grupos de los estadounidenses en la Liga de Naciones de Concacaf será contra Cuba el martes, 19 de noviembre a las 7:00 p.m. Este por UniMás/TUDN.

Para la selección nacional mexicana, que está a punto de clasificarse para la Copa Oro 2021 de Concacaf, una victoria contra Panamá lo garantizaría. El encuentro programado para el viernes, 15 de noviembre a las 9:00 p.m. Este por Univision/TUDN, es el primero de dos partidos del Tri en la última etapa internacional de la FIFA este año. El martes, 19 de noviembre, México recibirá a Bermudas a las 9:20 p.m. Este en el estadio Nemesio Díez en Toluca. El partido se trasmitirá por UniMás/TUDN. Entre los jugadores notables durante estos dos partidos estarán Guillermo Ochoa de América, como también Jonathan Dos Santos de Los Angeles Galaxy, Raúl Jiménez de Wolverhampton y la estrella de Ajax, Edson Álvarez, quien ha tenido un excelente desempeño en la UEFA Champions League.

Los partidos de la selección nacional de Estados Unidos y de México se trasmitirán por medios digitales a los suscriptores de TUDN con autenticación, vía la aplicación de TUDN y TUDN.TV. Los suscriptores de servicios participantes de televisión* podrán ver los demás partidos en exclusiva vía TUDNxtra, con la aplicación de TUDN, TUDN.TV y, en ciertos casos, las plataformas de servicios participantes de televisión.

*Los fans pueden contactar a su servicio de televisión para averiguar si tienen acceso a TUDNxtra.

Los partidos de la selección masculina de Estados Unidos se trasmitirán en todo el país por TUDN Radio. Además, se ofrece cobertura radial vía las aplicaciones de TUDN y Uforia.

Los fanáticos puedan participar en la conversación con TUDN en Twitter e Instagram usando el hashtag #PasiónPorTuSelección para los partidos de México y #NationsLeague para los demás encuentros del campeonato.

CONTACTOS:

Tatiana Oviedo 305.463.4614 toviedo@univision.net