Univision Presents “La Gran Noche Mexicana” to Commemorate Mexico’s Independence Day on September 15

Sep 10, 2019

The Celebration Begins at 8 P.M. ET with the Concert “Natalia Jiménez: Mexico de Mi Corazón” Featuring Natalia Jiménez and Special Guests Performing Songs from her New Album

“El Grito de México,” Hosted by Alejandra Espinoza, Ana Patricia Gámez and Karina Banda, Includes Musical Numbers by Alex Fernández, Belinda, Bronco, Horacio Palencia and Los Angeles Azules

“La Fiesta,” Presented by Galilea Montijo and Inés Gomez-Mont, Brings Two-Hours of Musical Performances by Banda El Recodo, Christian Nodal, Banda Los Recoditos, Gerardo Ortiz Among Others

Live Coast to Coast Coverage of the Ceremony Begins at 11:55pm ET

WHAT: Univision presents “La Gran Noche Mexicana,” a special evening of programming to celebrate Mexican Independence Day, featuring live musical performances and guests in Mexico and the United States. The special commemorating the start of the Mexican Independence Battle, one of Mexico’s most important cultural celebrations, airs on September 15 at 8 p.m. ET/PT | 7C on Univision.

The evening begins with “Natalia Jiménez: México de mi corazón,” a concert featuring singer Natalia Jiménez and other musical guests performing songs from her latest album. The concert will be followed by “El Grito de Mexico,” broadcasting from Mexico City by “Reina de la Canción” host Alejandra Espinoza and “Enamorándonos” co-host Ana Patricia Gámez, and from San Antonio, Texas by UniMás personality Karina Banda. The show will feature musical performances by Alex Fernández, Belinda, Bronco, Horacio Palencia and Los Angeles Azules.

The celebration continues with “La Fiesta,” presented by renowned TV hosts Galilea Montijo and Inés Gomez-Mont, the special which will feature multiple musical performances, and will also include the special participation of popular TV personalities Faisi, Marc Crosas and Val Martin.

WHEN: Sunday, September 15

Concierto “Natalia Jiménez: México de mi corazón”

8 P.M. ET/PT | 7C

“El Grito de México”
8:55 P.M. ET/PT | 7:55C

“La Fiesta”

11:55 P.M. ET/PT | 10:55C

WHERE: Univision

ADDITIONAL INFORMATION:

El Grito de Dolores or “The Battle Cry of Dolores” took place on September 16, 1810, when Miguel Hidalgo y Costilla, a village priest of the town of Dolores, rang the church bell and pleaded with his townspeople to join him in driving the Spanish out of Mexico. This historic speech launched Mexico’s War of Independence against Spain.

The traditional “El Grito” will be the highlight of the popular festivities, and Mexican President Manuel López Obrador will preside over the event by ringing the Hidalgo bell from the central balcony of the National Palace. He will be joined by hundreds of thousands of people gathered in El Zócalo, Mexico City’s main square.

Visit corporate.univision.com/newco for more information on Univision, and follow @UnivisionPRTeam on Twitter and Instagram.

CONTACT:   Candice Georgi 305.471.4057 cgeorgi@univision.net

Univision Presenta “La Gran Noche Mexicana” para Conmemorar el Día de la Independencia de México el 15 de Septiembre

La celebración empieza a las 8 P.M. Este con el concierto “Natalia Jiménez: México de mi corazón,” Natalia Jiménez junto a invitados especiales cantarán canciones de su nuevo álbum

“El grito de México”, conducido por Alejandra Espinoza, Ana Patricia Gámez y Karina Banda, incluirá números musicales por Alex Fernández, Belinda, Bronco, Horacio Palencia y Los Ángeles Azules

“La fiesta”, presentado por Galilea Montijo e Inés Gómez-Mont, ofrecerá dos horas de actuaciones musicales por Banda El Recodo, Christian Nodal, Banda Los Recoditos y Gerardo Ortiz, entre otros

La cobertura en vivo de costa a costa de la ceremonia empieza a las 11:55pm Este

QUÉ: Univision presenta “La gran noche mexicana”, una velada especial de programación para celebrar el Día de la Independencia de México, con actuaciones musicales en vivo e invitados en México y Estados Unidos. El especial para conmemorar el inicio de la batalla por la independencia mexicana, una de las más importantes celebraciones culturales de México, se trasmitirá el 15 de septiembre a las 8 p.m. Este/Pacífico / 7 p.m. Centro por Univision.

La noche se iniciará con “Natalia Jiménez: México de mi corazón”, un concierto donde la cantante Natalia Jiménez y otros invitados musicales entonarán canciones de su más reciente álbum. Tras el concierto se trasmitirá “El grito de México”, que será conducido desde la Ciudad de México por la presentadora de “Reina de la Canción” Alejandra Espinoza y la copresentadora de “Enamorándonos” Ana Patricia Gámez, además de la personalidad de UniMás Karina Banda, desde San Antonio, Texas. El programa incluirá actuaciones musicales por Alex Fernández, Belinda, Bronco, Horacio Palencia y Los Ángeles Azules.

La celebración continuará con “La fiesta”, presentado por las renombradas conductoras de televisión Galilea Montijo e Inés Gómez-Mont. El especial incluirá múltiples actuaciones musicales y la participación especial de las populares personalidades de televisión Faisi, Marc Crosas y Val Martin.

CUÁNDO: Domingo, 15 de septiembre

Concierto “Natalia Jiménez: México de mi corazón”

8 P.M. ESTE/PACÍFICO | 7 P.M. CENTRO

“El grito de México”
8:55 P.M. ESTE/PACÍFICO | 7:55 P.M. CENTRO

“La fiesta”

11:55 P.M. ESTE/PACÍFICO | 10:55 P.M. CENTRO

DÓNDE: Univision

El Grito de Dolores tuvo lugar el 16 de septiembre de 1810, cuando Miguel Hidalgo y Costilla, sacerdote del pueblo de Dolores, tocó la campana de la iglesia y pronunció un apasionado discurso alentando a los residentes a sumarse a él para echar a los españoles de México. Este histórico discurso dio inicio a la Guerra por la Independencia de México contra el dominio español.

El tradicional “Grito” será el momento más destacado de las festividades populares, y el presidente de México Manuel López Obrador encabezará el evento y tocará la campana de Hidalgo desde el balcón central del Palacio Nacional. Lo acompañarán cientos de miles de personas congregadas en El Zócalo, la plaza principal de la Ciudad de México.

CONTACTO: Candice Georgi 305.471.4057 cgeorgi@univision.net