Univision’s TUDN to Deliver Live Coverage of U.S. Women’s National Team’s Victory Tour Kickoff

Aug 1, 2019

The World Cup Champs Return Home for a Celebratory Showcase Against the Republic of Ireland on Galavisión this Saturday Night

MIAMI – AUGUST 1, 2019 – TUDN, the multi-platform sports division of Univision Communications Inc., is proud to celebrate the U.S. Women’s National Team’s World Cup title by delivering live coverage of the team’s Victory Tour kickoff match this Saturday. The homecoming match against the Republic of Ireland will air on Galavisión at 10:00 p.m. ET.

“As the year-round Spanish-language broadcaster of U.S. Soccer, we couldn’t be prouder of the Women’s National Team’s inspiring performance at this summer’s World Cup,” said Juan Carlos Rodriguez, Univision President of Sports. “Their success has already done wonders for the growth of soccer in the U.S., and we are thrilled to deliver their Victory Tour kickoff match to fanáticos across the country.”

TUDN sportscasters Paco Villa, Ramses Sandoval and Tony Cherchi will provide coverage of Saturday’s match against the Republic of Ireland live from the Rose Bowl in Pasadena, Calif., where the U.S. women’s team won the 1999 FIFA Women’s World Cup two decades ago. The current group of U.S. women – led by captains Carli Lloyd, Alex Morgan and Megan Rapinoe – have captured the two most recent FIFA Women’s World Cups in 2015 and 2019, bringing the program’s total to four since 1991.

TUDN is the official Spanish-language broadcast partner of U.S. Soccer, delivering U.S. Women’s National Team matches throughout the year across the Univision portfolio of networks, as well as on the TUDN mobile app and TUDN.TV.

U.S. Women’s National Team vs. Republic of Ireland

Saturday, August 3

LIVE on Galavisión at 10:00pm ET

Streaming on the TUDN mobile app and TUDN.TV

Viewers can join the conversation around the U.S. Women’s National Team Victory Tour using the hashtag #VictoryTour and by following TUDN on Twitter, Facebook and Instagram. Matches will be available to authenticated users on TUDN.TV and the TUDN mobile app. Fans are encouraged to download the TUDN app for iOS and/or Android.

Visit corporate.univision.com/newco for more information on Univision, and follow @UnivisionPRTeam on Twitter and Instagram.

CONTACTS:

Tatiana Oviedo 305.463.4614 toviedo@univision.net

Alex Silverman 646.560.4979 asilverman@univision.net

TUDN de Univision Ofrecerá Cobertura en Vivo del Inicio de la Gira de la Victoria de la Selección Femenina de Estados Unidos

Las campeonas de la Copa Mundial regresan a casa para un partido de celebración contra Irlanda la noche del sábado por Galavisión

MIAMI –1 DE AGOSTO DE 2019– TUDN, la división deportiva en plataformas múltiples de Univision Communications Inc., se enorgullece de celebrar la victoria de la selección femenina de Estados Unidos en la Copa Mundial ofreciendo cobertura en vivo del partido inicial de la gira de la victoria del equipo, este sábado. El partido que les dará la bienvenida a casa contra Irlanda se trasmitirá por Galavisión a las 10:00 p.m. Este.

“Como la difusora en español de U.S. Soccer, nos sentimos muy orgullosos del inspirador desempeño de la selección femenina de Estados Unidos en la Copa Mundial este verano”, dijo Juan Carlos Rodríguez, presidente de Deportes de Univision. “Su éxito ya ha logrado maravillas para la popularidad del fútbol en Estados Unidos, y estamos muy contentos de presentar su partido inicial de la gira de la victoria a los fanáticos en todo el país”.

Los locutores de TUDN Paco Villa, Ramsés Sandoval y Tony Cherchi ofrecerán cobertura del partido del sábado contra Irlanda, en vivo desde el Rose Bowl en Pasadena, Calif., donde el equipo de jugadoras de Estados Unidos ganó la Copa Mundial Femenil 1999 de la FIFA hace dos décadas. El actual grupo de mujeres estadounidenses, encabezadas por las capitanas Carli Lloyd, Alex Morgan y Megan Rapinoe, ha triunfado en las dos ediciones más recientes de la Copa Mundial de la FIFA, en 2015 y 2019, lo que lleva el total del programa a cuatro desde 1991.

TUDN es el socio de difusión en español de U.S. Soccer y presenta los partidos de la selección femenina de Estados Unidos todo el año en la cartera de cadenas de Univision, además de la aplicación móvil de TUDN y TUDN.TV.

Selección nacional femenil de Estados Unidos contra Irlanda

Sábado, 3 de agosto

EN VIVO por Galavisión a las 10:00 p.m. Este

Streaming en la aplicación móvil de TUDN y TUDN.TV

Los televidentes pueden participar en la conversación sobre todo lo relacionado con la gira de victoria de la selección femenina de Estados Unidos usando el hashtag #VictoryTour y siguiendo a TUDN en Twitter, Facebook e Instagram. Los usuarios con autenticación pueden ver los partidos en TUDN.TV y la aplicación móvil de TUDN. Se alienta a los fans a descargar la aplicación de TUDN para iOS o Android.

CONTACTOS:

Tatiana Oviedo 305.463.4614 toviedo@univision.net