Univision Promotes Julissa Bonfante to Vice President of Content Publicity

Jun 27, 2019

MIAMI – JUNE 27, 2019 – Univision, the leading Hispanic media company in the U.S., today announced that Julissa Bonfante has been promoted to vice president, Content Publicity, effective immediately. Bonfante, who has been serving as director of corporate communications since 2016, will continue to be based in Miami and will report to Rosemary Mercedes, executive vice president and chief communications officer of Univision.

In her new role, Bonfante will be responsible for developing, directing and managing all publicity efforts for Univision’s leading multiplatform content and top-ranked tentpole events. She will work closely with network executives, show producers and talent relations to develop and execute comprehensive communications campaigns that help drive awareness and brand positioning in the marketplace.

“Julissa is a passionate and committed leader with a deep understanding of the Univision brand, including our content and digital narrative, as well as our broader business goals,” said Mercedes. “She has been instrumental in increasing awareness of our digital portfolio and I’m confident that she will bring that same creativity and tenacity to the publicity efforts for our leading multiplatform content.”

Since joining Univision in 2016, Bonfante has played in integral role in spearheading communications efforts around Univision’s digital portfolio. She helped create and expand brand awareness of Univision.com, Univision’s apps as well as the Univision Creator Network and the company’s success on Facebook Watch. Most recently, she led the charge on developing and executing strategies around Univision’s Uforia Audio Network rebrand including a successful Uforia, Home of Latin Music Experience at South by Southwest (SXSW) earlier this year headlined by Latin Grammy-Award winning artist J Balvin.

Prior to Univision, Bonfante was the senior account director at RockOrange where she was responsible for leading strategic communications for local and national brands. She also served as VP, Director of Group Communications at BBVA USA, a bank holding company headquartered in Houston, Texas. Bonfante has more than 15 years of experience working in various roles across digital, corporate communications, media relations, executive positioning and brand management. She earned a Bachelor of Arts in Media Studies and Psychology and a Master of Business Administration in Marketing from Fordham University.

Visit corporate.univision.com/newco for more information on Univision and follow @UnivisionPRTeam on Twitter and Instagram.

CONTACT:              Yvette Pacheco
646-560-4879
ypacheco@univision.net

Univision Asciende a Julissa Bonfante a Vicepresidenta de Publicidad de Contenido

MIAMI –27 DE JUNIO DE 2019– Univision, la principal empresa de medios dirigidos a los hispanos en Estados Unidos, anunció hoy que Julissa Bonfante fue promovida a vicepresidenta de Publicidad de Contenido, con vigencia inmediata. Bonfante, quien se venía desempeñando como directora de comunicaciones corporativas desde 2016, seguirá trabajando desde Miami y le reportará a Rosemary Mercedes, vicepresidenta ejecutiva y directora ejecutiva de comunicaciones de Univision.

En su nuevo puesto, Bonfante estará a cargo de crear, dirigir y administrar todos los esfuerzos publicitarios para promover el contenido en destacadas plataformas múltiples de Univision y sus populares eventos de alta sintonía. Trabajará de cerca con ejecutivos, productores de programas y encargados de relaciones con el talento de la cadena, para crear y poner en práctica campañas integrales de comunicación que ayudarán a promover y posicionar la marca en el mercado.

“Julissa es una líder entusiasta y comprometida con un profundo entendimiento de la marca Univision, lo que incluye nuestro contenido y narraciones digitales, además de nuestros objetivos empresariales en general”, afirmó Mercedes. “Ha sido decisiva para dar a conocer más nuestra cartera digital, y estoy segura de que aportará la misma creatividad y tenacidad a los esfuerzos publicitarios a favor de nuestro destacado contenido en plataformas múltiples”.

Desde que se incorporó a Univision en 2016, Bonfante ha desempeñado un papel integral en la dirección de los esfuerzos de comunicación en torno a la cartera digital de Univision. Ayudó a crear y difundir la marca Univision.com, las aplicaciones de Univision, como también Univision Creator Network, y el éxito de la compañía en Facebook Watch. Recientemente, estuvo a cargo de formular y poner en práctica estrategias sobre los cambios de marca de Uforia Audio Network de Univision, lo que incluyó el exitoso Uforia, Home of Latin Music Experience en South by Southwest (SXSW) este año, que contó con J Balvin, ganador del Latin Grammy, como acto principal.

Antes de trabajar en Univision, Bonfante fue directora principal de cuentas de RockOrange, donde estuvo a cargo de dirigir comunicaciones estratégicas de marcas locales y nacionales. También fue vicepresidenta y directora de Comunicaciones Grupales de BBVA USA, un consorcio bancario con oficinas centrales en Houston, Texas. Bonfante tiene más de 15 años de experiencia laboral en diversos cargos en medios digitales, comunicaciones corporativas, relaciones con los medios, posicionamiento ejecutivo y administración de marcas. Recibió una licenciatura de humanidades en Estudios de Medios de Comunicación y Sicología, y una maestría de Mercadeo en Administración de Empresas de Fordham University.

CONTACTO:          Yvette Pacheco
646-560-4879