Univision Expands “Se Habla USA” Initiative Celebrating Latino Culture in the U.S.

Jun 25, 2019

Campaign now also includes an all-new line of playful, culturally relevant merchandise

MIAMI – JUNE 25, 2019 – Univision, the leading Hispanic media company in the U.S., today announced the expansion of Se Habla USA, its corporate initiative launched last year to celebrate Latinos in the U.S., their languages and contributions to this country. Kicking off today, the expanded Se Habla USA will now feature original bilingual content created for Latino youth that will live across Univision’s multiple platforms, including on-air, digital and social media. Tailor-made for Hispanic millennials and Gen Z, Se Habla USA also includes a new line of playful and cultural relevant merchandise that can be purchased online at shop.sehablausa.com.

Among the stories that Se Habla USA will feature across its platforms are profiles of Latinos who are impacting their communities and doing extraordinary work in the U.S. in arts, business, social impact, academia, government and more. These profiles will be featured on the newly launched digital destinations www.sehablausa.com and Instagram @sehablausa.

“Latino youth are collectively changing the face of this country– they are helping drive economic growth, political dialogue, music and pop culture. They are passionate about claiming and expressing their cultural pride on social media, online and in their everyday lives,” said Jessica Rodriguez, president of Entertainment and CMO of Univision. “Se Habla USA is our effort to provide this generation with a space and community that celebrates the unique shared experience of being young and Latino in the United States through original digital content, dedicated social media channels and colorful merchandise designed by and for them.”

Marking the return of Se Habla USA, Univision today unveiled a 30-second spot during its morning show Despierta América that will run through the fall of 2019. Additionally, the campaign will feature bilingual network personalities who will help to bring the initiative to life for fans, including the most recent Nuestra Belleza Latina winner, Migbelis Castellanos; daily chef for Delicioso on Despierta América Jesus Diaz, known as Chef Yisus; producer and host of the Despierta América’s segment “El Revoltillo Digital” (Digital Mash) Jessica Rodriguez; Univision and UniMás personality Roberto Hernandez; and Despierta América reporter and producer Andrea Chediak.

Visit corporate.univision.com/newco for more information on Univision and follow @UnivisionPRTeam on Twitter and Instagram.

CONTACT:        Yosseline Vicente-Valencia
212-455-5304
yvicente-valencia@univision.net

##

Univision Expande “Se Habla USA”, la Iniciativa que Celebra la Cultura Latina en Estados Unidos, y Presenta Contenido para Medios Digitales y Sociales

La campaña ahora también incluye una línea de mercadería completamente nueva

MIAMI – 25 DE JUNIO DE 2019 – Univision, la principal empresa de medios dirigidos a los hispanos en Estados Unidos, anunció hoy la expansión de Se Habla USA, el programa corporativo que lanzó el año pasado para celebrar a los latinos en Estados Unidos, sus idiomas y aportes a este país. La expansión de Se Habla USA, que se inicia hoy, incluirá contenido original especialmente seleccionado para jóvenes latinos que usan las múltiples plataformas de Univision, incluidas las digitales, por televisión y redes sociales. Creado especialmente para los millenials hispanos y la Generación Z, Se Habla USA también incluye una nueva línea de mercadería divertida y con relevancia cultural que se puede comprar en línea en www.sehablausa.com.

Entre los reportajes que Se Habla USA presentará en sus plataformas están reseñas de latinos que tienen un impacto en sus comunidades y hacen trabajo extraordinario en las artes, los negocios, el impacto social, el entorno académico, el gobierno y otros campos en Estados Unidos. Estas reseñas se acaban de lanzar en www.sehablausa.com e Instagram @sehablausa.

“Los jóvenes latinos están cambiando colectivamente la faz de este país; están ayudando a impulsar el crecimiento económico, el diálogo político, la música y la cultura popular. Les apasiona afirmar y expresar su orgullo cultural en redes sociales, por internet y en su vida cotidiana”, aseguró Jessica Rodríguez, presidenta de Entretenimiento y directora ejecutiva de mercadeo de Univision. “Se Habla USA es nuestro esfuerzo por ofrecerle a esta generación un espacio y una comunidad que celebra la singular experiencia común de ser joven y latino en Estados Unidos, por medio de contenido digital original, canales especiales en redes sociales y mercadería vistosa diseñada por y para ellos”.

A fin de destacar el retorno de Se Habla USA, Univision sacó hoy un anuncio de 30 segundos durante su programa matutino Despierta América, que se trasmitirá durante el otoño de 2019. Además, la campaña incluirá a personalidades de la cadena que ayudarán a hacer que el programa cobre vida a favor de los fans, entre ellos Migbelis Castellanos, ganadora de Nuestra Belleza Latina, Jesús Díaz, conocido como Chef Yisus, chef diario de Delicioso en Despierta América; Jessica Rodríguez, productora y conductora del segmento “El Revoltillo Digital” de Despierta América; Roberto Hernández, personalidad de Univision y UniMás, y Andrea Chediak, reportera y productora de Despierta América.

CONTACTO:           Yosseline Vicente-Valencia
212-455-5304