Univision Deportes to Deliver Thrilling UEFA Champions League Semifinals

Apr 25, 2019

Top Four Teams in Soccer’s Most Prestigious Club Competition Do Battle for Place in the Final

Ajax-Tottenham and Barcelona-Liverpool will Air Live on Univision and UDN

AFC Ajax, Tottenham Hotspur FC, Liverpool FC and FC Barcelona will battle for a place in the final

WHAT: Only four teams remain in the quest to win UEFA Champions League this year, and two matches separate them from the tournament’s finale in Madrid. Univision Deportes, the Home of Soccer in the U.S., is ready to bring fanáticos the best coverage of these breathtaking matchups: AFC Ajax vs. Tottenham Hotspur FC (April 30, May 8) and FC Barcelona vs. Liverpool FC (May 1, May 7). The games are set to air live on Univision and UDN.

• AFC Ajax vs. Tottenham Hotspur FC – Both teams have exceeded expectations by advancing this far in the tournament. Ajax has been a giant-killer in recent rounds, eliminating three-time defending champions Real Madrid in the Round of 16 and Cristiano Ronaldo-led Juventus in the Quarterfinals. Meanwhile, the mighty Spurs eliminated Manchester City, arguably the tournament favorite heading into the Quarterfinals, in an electrifying all-England matchup.
  • FC Barcelona vs. Liverpool FC – Lionel Messi started the season promising Barcelona fans that he would do “everything possible” to bring home big Ol’ Big Ears – he’s backed it up thus far with his superb form. To fulfill his promise, he will have to go through Liverpool, last year’s Champions League runners-up, who have been among the most dominant sides in this season’s competition.

Univision Deportes’ coverage will feature a stellar team of sportscasters, including UEFA Champions League winner and Ballon D’or 1994 Hristo Stoichkov; legendary Real Madrid and Inter de Milan striker Iván Zamorano; and iconic UEFA Champions League commentators Luis Omar Tapia and Diego Balado, as well as José Luis López Salido and Pablo Ramirez.

WHEN & WHERE:

AFC Ajax vs. Tottenham Hotspur FC

Tuesday, April 30 (First leg)

Live on Univision, UDN and Univision Deportes Radio at 2 p.m. ET/11 a.m. PT (1 p.m. CT)

Wednesday, May 8 (Second leg)

Live on Univision and UDN at 2 p.m. ET/11 a.m. PT (1 p.m. CT)

FC Barcelona vs. Liverpool FC

Wednesday, May 1 (First leg)

Tuesday, May 7 (Second leg)

Live on Univision and UDN at 2 p.m. ET/11 a.m. PT (1 p.m. CT)

Viewers can join the conversation around Champions League using the hashtag #LaChampionsUD on Twitter, Facebook and Instagram. All UEFA semi-final matches will be available to authenticated users on UnivisionDeportes.com and the Univision Deportes app. Select matches will also be available on Univision Deportes Radio. Fans are encouraged to download the Univision Deportes app for iOS and/or Android.

Visit corporate.univision.com/newco for more information on Univision, and follow @UnivisionPRTeam on Twitter and Instagram.

CONTACT:  Tatiana Oviedo 305.463.4614 toviedo@univision.net

Univision Deportes Presentará los Emocionantes Partidos de Semifinal de la UEFA Champions League

Los cuatro equipos más fuertes del prestigioso campeonato de clubes de fútbol lucharán por un lugar en la final

Ajax-Tottenham y Barcelona-Liverpool se transmitirá en vivo por Univision y UDN

AFC Ajax, Tottenham Hotspur FC, Liverpool FC y FC Barcelona lucharán por un lugar en la final

QUÉ: Quedan cuatro equipos en la pugna por ganar la UEFA Champions League este año, y solo dos partidos separan a cada uno de la final del torneo en Madrid. Univision Deportes, la sede del fútbol en Estados Unidos, está listo para ofrecer a los fanáticos la mejor cobertura de estos emocionantes encuentros: AFC Ajax vs. Tottenham Hotspur FC (30 de abril, 8 de mayo) y FC Barcelona vs. Liverpool FC (1 de mayo, 7 de mayo). Los partidos se transmitirán por Univision y UDN.

• AFC Ajax vs. Tottenham Hotspur FC – Ambos equipos han superado las expectativas al llegar tan lejos en el torneo. Ajax ha eliminado a varios gigantes en rondas recientes: Real Madrid, campeón de las tres recientes ediciones de la Champions, en octavos de final, y Juventus, encabezado por Cristiano Ronaldo, en los cuartos de final. Mientras tanto, los poderosos Spurs eliminaron a Manchester City, posiblemente el favorito del torneo antes de los cuartos de final, en un partido épico y donde destacó el fútbol inglés.
  • FC Barcelona vs. Liverpool FC – Lionel Messi empezó la temporada prometiendo a los fans del Barcelona que haría “todo lo posible” por ganar la orejona y hasta ahora ha cumplido con su palabra de manera excepcional. Para lograrlo, tendrá que derrotar a Liverpool, que quedó segundo en la Champions el año pasado y ha estado entre los equipos más fuertes esta temporada.

La cobertura por Univision Deportes incluirá un equipo estelar de locutores deportivos, entre ellos Hristo Stoichkov, ganador de la UEFA Champions League y Ballon D’or de 1994; Iván Zamorano, el legendario delantero del Real Madrid y el Inter de Milán y los respetados comentaristas de la UEFA Champions League Luis Omar Tapia y Diego Balado, así como José Luis López Salido and Pablo Ramirez.

CUÁNDO Y DÓNDE:

AFC Ajax vs. Tottenham Hotspur FC

Martes, 30 de abril (ida)

En vivo por Univision, UDN y Univision Deportes Radio a las 2 p.m. Este/11 a.m. Pacífico (1 p.m. Centro)

Miércoles, 8 mayo (vuelta)

En vivo por Univision y UDN a las 2 p.m. Este/11 a.m. Pacífico (1 p.m. Centro)

FC Barcelona vs. Liverpool FC

Miércoles, 1 de mayo (ida)

Martes, 7 de mayo (vuelta)

En vivo por Univision y UDN a las 2 p.m. Este/11 a.m. Pacífico (1 p.m. Centro)

Los televidentes pueden participar en la conversación sobre Champions League usando el hashtag #LaChampionsUD en Twitter, Facebook e Instagram. Los usuarios con autenticación podrán ver todos los partidos de las semifinales de UEFA por UnivisionDeportes.com y la aplicación de Univision Deportes. También se transmitirán partidos selectos en Univision Deportes Radio. Se anima a los fans a bajar la aplicación Univision Deportes para iOS o Android.

CONTACTO:Tatiana Oviedo 305.463.4614 toviedo@univision.net