Univision and Cricket Wireless Reunite for “Momentos de Sonrisas” Campaign During “Pequeños Gigantes” Children’s Talent Competition

Mar 22, 2019

Exclusive, Multi-Platform Sponsorship Adds New Twist to Fan-Favorite Sunday Primetime Program

MIAMI, FL – MARCH 22, 2019 – Univision Communications Inc. and Cricket Wireless today announced the return of its “Momentos de Sonrisas” (Moments of Smiles) campaign as part of the network’s popular Sunday night program “Pequeños Gigantes” (Little Giants).” The exclusive, multi-platform integration will celebrate the show’s aspiring young stars whose performances give viewers a “Reason to Smile” and award winners with special moments throughout the season. “Pequeños Gigantes” premieres Sunday, March 24, at 8 p.m. ET/PT (7 p.m. CT) with actress, comedian and TV presenter Galilea Montijo as host.

As part of the sponsorship, the new season of “Pequeños Gigantes” will introduce the GREEN button to the competition as judges will select one performance each week that stands out to them as the “Reason to Smile” moment. The exclusive in-show integration will turn the stage Cricket Wireless green as confetti spills onto the floor honoring the week’s winner. The big moment will be highlighted across Univision’s Instagram, Twitter and Facebook platforms, as well as on Cricket Wireless’ social channels. During the week, the winning performance will be rewarded with their very own “Reason to Smile” moment delivered by Cricket Wireless. This special moment will be captured by Univision and featured in-show during the next episode of “Pequeños Gigantes.”

“We are thrilled to have Cricket Wireless back for another season of ‘Pequeños Gigantes,’” said Steve Mandala, President of Advertising Sales and Marketing, Univision. “The show continues to be a cornerstone of Domingos En Familia when families historically come together to enjoy our primetime lineup. The family-friendly atmosphere allows us to create organic in-show integrations for our partners that deliver fun, memorable experiences for both contestants and audience alike.”

Tiffany Baehman, Vice President and Chief Marketing Officer at Cricket Wireless echoed this sentiment. “Cricket is all about creating ‘Momentos de Sonrisas’ for our customers. We’re looking forward to sharing these experiences with the contestants and bringing smiles to their faces.”

The “Momentos de Sonrisas” campaign will also feature linear integrations including recap segments during Spanish-language’s No. 1 morning show “Despierta America” (Wake-Up America) and tune-ins on Univision’s popular daytime program “El Gordo y La Flaca.”

Fans can get the latest updates regarding “Pequeños Gigantes” on Twitter via @Univision, as well as on Facebook.com/Univision and on Instagram @Univision, or on other social media by using hashtag #PequeñosUSA.

Visit corporate.univision.com/newco for more information on Univision, and follow @UnivisionPRTeam on Twitter and Instagram.

CONTACT:                Kevin Sornatale
ksornatale@univision.net
212-455-5259

Univision y Cricket Wireless Se Vuelven a Unir para la Campaña “Momentos de Sonrisas” durante la Competencia de Talento Infantil “Pequeños Gigantes”

El auspicio exclusivo en plataformas múltiples le da un nuevo giro al programa favorito de los fans los domingos en horario estelar

MIAMI, FL –22 DE MARZO DE 2019– Univision Communications Inc. y Cricket Wireless anunciaron hoy el retorno de su campaña “Momentos de Sonrisas” como parte del popular programa “Pequeños Gigantes” de la cadena las noches de domingo. La integración exclusiva en plataformas múltiples celebrará a los jóvenes que aspiran a ser estrellas y cuyas actuaciones les darán a los televidentes motivos para sonreír, además de brindar a los ganadores momentos especiales durante toda la temporada. “Pequeños Gigantes” se estrenará el domingo, 24 de marzo a las 8 p.m. Este/Pacífico (7 p.m. Centro) bajo la conducción de la actriz y comediante Galilea Montijo.

Como parte del auspicio, la nueva temporada de “Pequeños Gigantes” empezará a usar en la competencia el botón VERDE para que los miembros del jurado seleccionen como el “momento para sonreír” una actuación que sobresalga cada semana. La exclusiva integración en el programa hará que el escenario de Cricket Wireless se vuelva verde cuando caiga confeti, como homenaje al ganador de la semana. El gran momento se destacará en las plataformas de Instagram, Twitter y Facebook de Univision, como también en los canales sociales de Cricket Wireless. Durante la semana, se premiará la actuación ganadora con su propio “momento para sonreír”, presentado por Cricket Wireless. Este momento especial lo captará Univision y se presentará durante el siguiente episodio de “Pequeños Gigantes”.

“Es un gran gusto para nosotros que Cricket Wireless haya vuelto para otra temporada de ‘Pequeños Gigantes’”, dijo Steve Mandala, presidente de Ventas de Publicidad y Mercadeo de Univision. “El programa sigue siendo un elemento esencial de los domingos familiares, cuando las familias tradicionalmente se juntan para disfrutar nuestra programación de horario estelar. La atmósfera para toda la familia nos permite crear integraciones orgánicas en el programa para que nuestros asociados ofrezcan experiencias divertidas y memorables tanto a los concursantes como la audiencia”.

Tiffany Baehman, vicepresidenta y directora ejecutiva de mercadeo de Cricket Wireless, expresó similar opinión. “Cricket se dedica a crear ‘Momentos de Sonrisas’ para nuestros clientes. Estamos deseosos de compartir estas experiencias con los concursantes e iluminar su rostro con una sonrisa”.

La campaña “Momentos de Sonrisas” también incluirá integraciones en medios tradicionales, entre ellas segmentos de resumen durante “Despierta América”, el programa matutino No. 1 de la televisión en español, e invitaciones a sintonizarlo durante “El Gordo y la Flaca”, el popular programa diurno de Univision.

Los fans pueden obtener información actualizada sobre “Pequeños Gigantes” en Twitter vía @Univision, como también en Facebook.com/Univision e Instagram @Univision, u otras redes sociales usando el hashtag #PequeñosUSA.

CONTACTO:            Kevin Sornatale
ksornatale@univision.net