Univision to Air “Mañanitas a Santa María de Guadalupe” in Celebration of Our Lady of Guadalupe on December 11

Dec 6, 2018

Hosted by Pamela Silva Conde and Pablo Ramírez, “Mañanitas a Santa María de Guadalupe” special airs December 11 at 12 a.m. ET/PT, 11 p.m. CT with special appearances by Mexican superstar Lucero along with Joss Favela, Natalia Jiménez, Guadalupe Pineda, Carlos Rivera, Río Roma, María Victoria, and many more

WHAT: The annual pilgrimage to the Basílica de Guadalupe in Mexico City, the national Roman Catholic shrine to Our Lady of Guadalupe, is captured in color and song. Hosted live by Univision’s “Primer Impacto” anchor Pamela Silva Conde and Univision Deportes sportscaster Pablo Ramírez, this is one of the most significant cultural and religious events in the lives of Mexicans everywhere as they honor Our Lady of Guadalupe as Patroness of the Americas. The event will air at 12 a.m. ET/PT, 11p.m. CT on Univision

U.S. audiences will be able to enjoy musical performances by Lucero, Natalia Jiménez, Guadalupe Pineda, Carlos Rivera, Río Roma, María Victoria, and many more, followed by a broadcast of the midnight mass in honor of Our Lady of Guadalupe directly from Basilica of Our Lady of Guadalupe in Mexico City.

Sinaloa-born songwriter and recording artist Joss Favela will also perform from San Fernando Cathedral in San Antonio, Texas.

WHEN: Tuesday, December 11, 2018

12 a.m. ET/PT, 11p.m. CT

WHERE: Univision

ADDITIONAL INFORMATION:

The Blessed Mother of Guadalupe, also called the Virgin of Guadalupe, appeared to Juan Diego, an Aztec converted to Christianity in 1531. She asked him to build a temple on the spot where she appeared. The bishop demanded a sign before he would approve the construction of a church.  The sign consisted of an image of herself imprinted inside Juan Diego’s cloak or ‘tilma.’ 483 years later, the cloak shows no signs of decay and is displayed in the Basilica de Guadalupe in Mexico City.

For more information please visit www.univision.com Viewers can join the conversation about “Mañanitas a Santa María de Guadalupe” celebration on Twitter and Instagram via @Univision as well as comment along with others on Facebook.com/Univision.

Visit corporate.univision.com/newco for more information on Univision, and follow @UnivisionPRTeam on Twitter and Instagram.

CONTACT:  Candice Georgi (305) 471-4057 cgeorgi@univision.net

Univision Trasmitirá “Mañanitas a Santa María de Guadalupe” para Celebrar a la Virgen el 11 de Diciembre

Presentado por Pamela Silva Conde y Pablo Ramírez, el especial “Mañanitas a Santa María de Guadalupe” se trasmitirá el 11 de diciembre a las 12 a.m. Este/ Pacífico, 11 p.m. Centro con presentaciones especiales por la superestrella mexicana Lucero, junto a Joss Favela, Natalia Jiménez, Guadalupe Pineda, Carlos Rivera, Río Roma, María Victoria, y muchos más

QUÉ: El especial captará todo el color y la música del peregrinaje anual a la Basílica de Guadalupe en la Ciudad de México, el templo nacional de la iglesia católica dedicado a Nuestra Señora de Guadalupe. Presentado en vivo por la conductora Pamela Silva Conde de “Primer Impacto” de Univision y el locutor de Univision Deportes Pablo Ramírez, es de uno de los eventos culturales y religiosos más significativos en la vida de los mexicanos en todas partes, en honor a Nuestra Señora de Guadalupe como Patrona de las Américas. El evento se trasmitirá a partir de las 12 a.m. Este/Pacífico, 11 p.m. Centro por Univision.

La audiencia en Estados Unidos podrá disfrutar de las actuaciones estelares de Lucero, Natalia Jiménez, Guadalupe Pineda, Carlos Rivera, Río Roma, María Victoria y muchos más, seguidas por una trasmisión de la misa de gallo en honor a Nuestra Señora de Guadalupe, directamente desde la Basílica de Nuestra Señora de Guadalupe en la Ciudad de México.

El compositor y cantante Joss Favela, oriundo de Sinaloa, también se presentará desde la Catedral de San Fernando en San Antonio, Texas.

CUÁNDO: Martes, 11 de diciembre de 2018

12 a.m. Este/Pacífico, 11 p.m. Centro

DÓNDE: Univision

La Santa Madre de Guadalupe, también conocida como la Virgen de Guadalupe, se apareció en 1531 ante Juan Diego, un azteca convertido al cristianismo. Le pidió que se construyera un templo en el lugar de la aparición. El obispo exigió una señal antes de aprobar la construcción de una iglesia. Esta fue una imagen de la virgen impresa en la capa o “tilma” de Juan Diego. La capa no muestra indicio alguno de deterioro 483 años más tarde y se exhibe en la Basílica de Guadalupe en la Ciudad de México.

Para más información, por favor, visiten www.univision.com. Los televidentes pueden participar en la conversación sobre la celebración “Mañanitas a Santa María de Guadalupe” en Twitter e Instagram vía @Univision, además de comentar con otros en Facebook.com/Univision.

CONTACTO: Candice Georgi (305) 471-4057 cgeorgi@univision.net