Uforia Music Series Brings the Most Listened to Hispanic Radio Show in the Country to Life with BMF Fest 2018

Jun 13, 2018

Univision’s Uforia Music Series Brings the Most Listened to Hispanic Radio Show in the Country to Life with the launch of El Bueno, La Mala y El Feo Fest 2018

‘El Bueno, La Mala y el Feo’ Fest 2018 will travel to Chicago, San Jose and Los Angeles, CA

The one-of-a-kind Regional Mexican concert series will feature chart-topping stars Calibre 50, Espinoza Paz, La Adictiva Banda San José de Mesillas, Chiquis Rivera, Banda El Recodo, T3R Elemento and Many More

NEW YORK – JUNE 13, 2018 – Hitting yet another high note, Univision’s Uforia Music Series is building on the emotional connection 2.5 million weekly radio listeners* have with the charismatic and popular hosts of the highly acclaimed national radio show to launch “El Bueno, La Mala y El Feo” Fest (BMF Fest) 2018. Raúl Molinar (El Bueno), Carla Medrano (La Mala) and Andrés Maldonado (El Feo) will be centerstage at the LIVE concert series, celebrating one of Latin music’s most popular and recognizable genres—Regional Mexican.

The witty radio personalities will bring their love of music and humor to life, inviting superstars from across Regional Mexican genres to share the stage in Chicago, San Jose, Calif. and Los Angeles later this summer and fall. The music festival is inspired by “El Bueno, La Mala y El Feo,” Univision’s top performing radio show, regardless of language, airing across 30 stations nationwide. Regional Mexican is the No. 1 radio format among Hispanics in the U.S., attracting over 15 million Hispanic listeners to the format weekly.*

“We are thrilled to have the beloved and successful ‘El Bueno, La Mala y El Feo’ come to life in three distinct cities across the country, offering our audience an unforgettable experience featuring some of Regional Mexican music’s hit makers,” said Jesús Lara, president of Radio at Univision Communications Inc. “BMF Fest takes our audiences’ obsession with music and the amassed popularity that has made BMF the country’s most popular radio show in the country, to bring fans a live concert experience that only the Uforia Music Series can offer.”

To kick-off the BMF Fest LIVE concert series, this year’s lineup of events includes:

Chicago, IL

Sunday, July 22, 2018

Plaza Garibaldi – West 26th Street and South Rockwell Street

Doors open at 12:00 p.m.

Tickets available now via vivatumusica.com

• Banda El Recodo,
  • La Adictiva Banda San José de Mesillas,
  • Ulices Chaidez y Sus Plebes,
  • Cardenales de Nuevo León,
  • T3R Elemento,
  • Grupo Laberinto,
  • Cornelio Vega y Su Dinastia, & many more

San Jose / Pleasanton, CA

Sunday, September 23, 2018

Alameda County Fairgrounds – 4501 Pleasanton Avenue

Doors open at 12:00 p.m.

Tickets available now via boletosaqui.com

• Calibre 50
  • Jorge Medina
  • Luis Coronel
  • T3R Elemento
  • Banda Carnaval
  • Lenin Ramírez
  • Geru Y Su Legión Cuarto de Milla

Los Angeles, CA

Saturday, October 13, 2018

The Forum – 3900 West Manchester Boulevard

Doors open at 3:00 p.m.

Tickets available as of June 22 via Ticketmaster

• Alfredito Olivas
  • Espinoza Paz
  • Chuy Lizárraga
  • Chiquis Rivera
  • El Komander
  • Raymix
  • Ulices Chaidez y Sus Plebes
  • Fuerza de Tijuana

Sponsors for “El Bueno, La Mala y El Feo” Fest 2018 include Miller Coors, Brown Foreman, MetroPCS and Pabst Blue Ribbon. For Sponsorship or related information please contact Karima Khawja.

Follow all things BMF Fest 2018 on Facebook, Twitter, and Instagram and join the conversation using the hashtag #UforiaBMF18 across your favorite social platforms.

Visit corporate.univision.com/newco for more information on UCI, and follow @UCIPRTeam on Twitter and Instagram

*Source: Nationwide Fall 2017/AQH and Cume/P 12+/Total Week (latest available national data).

CONTACTYvette Pacheco, 646-560-4879, ypacheco@univision.net

La Serie Musical Uforia de Univision da Vida al Programa Radial Latino Más Escuchado del País con el Lanzamiento del Festival El Bueno, La Mala y El Feo de 2018

El festival “El Bueno, La Mala y El Feo” se realizará en Chicago, San José y Los Ángeles, CA

En la serie de singulares conciertos de música regional mexicana se presentarán estrellas como Calibre 50, Espinoza Paz, La Adictiva Banda San José de Mesillas, Chiquis Rivera, Banda El Recodo, T3R Elemento y muchas más

NUEVA YORK – 13 DE JUNIO DE 2018– La serie musical Uforia de Univision alcanza otro momento importante y expande la conexión emocional que tienen 2.5 millones de radioescuchas semanales* con los carismáticos y populares locutores de un celebrado programa radial a nivel nacional para lanzar el festival “El Bueno, La Mala y El Feo” (BMF Fest) de 2018. Raúl Molinar (El Bueno), Carla Medrano (La Mala) y Andrés Maldonado (El Feo) tendrán un lugar prominente en la serie de conciertos EN VIVO, que celebrará uno de los géneros latinos más populares y reconocidos: la música regional mexicana.

Las divertidas personalidades de radio se presentarán en vivo, harán gala de su pasión por la música y su sentido del humor, e invitarán a superestrellas de los diversos tipos de música regional mexicana a compartir el escenario en Chicago, San José, Calif. y Los Ángeles este verano y otoño. El festival de música se inspira en “El Bueno, La Mala y El Feo”, el popular programa radial de Univision de mayor sintonía nacional, independientemente de idioma, que se trasmite en 30 estaciones de todo el país. El formato regional mexicano es el más popular entre los hispanos en Estados Unidos y atrae a más de 15 millones de radioescuchas hispanos* cada semana.

“Estamos felices de que el popular y exitoso ‘El Bueno, La Mala y El Feo’ cobre vida en tres ciudades diferentes en el país y ofrezca a nuestra audiencia una experiencia inolvidable con algunos de los artistas detrás de los mayores éxitos regionales mexicanos”, dijo Jesús Lara, presidente de Radio de Univision Communications Inc. “BMF Fest aprovecha la obsesión por la música de nuestra audiencia y la enorme popularidad que ha hecho de BMF el programa más escuchado del país, para ofrecer a los fans la experiencia de un concierto en vivo como solo Uforia Music Series puede hacerlo”.

Para iniciar la serie de conciertos EN VIVO de BMF, la lista de eventos de este año incluye:

Chicago, IL

Domingo, 22 de julio de 2018

Plaza Garibaldi – West 26th Street y South Rockwell Street

Las puertas abren a las 12:00 p.m.

Las entradas ya están a la venta en vivatumusica.com

• Banda El Recodo,
  • La Adictiva Banda San José de Mesillas,
  • Ulices Chaidez y Sus Plebes,
  • Cardenales de Nuevo León,
  • T3R Elemento,
  • Grupo Laberinto,
  • Cornelio Vega y Su Dinastía y muchos más

San José / Pleasanton, CA

Domingo, 23 de septiembre de 2018

Alameda County Fairgrounds – 4501 Pleasanton Avenue

Las puertas abren a las 12:00 p.m.

Las entradas ya están a la venta en boletosaqui.com

• Calibre 50
  • Jorge Medina
  • Luis Coronel
  • T3R Elemento
  • Banda Carnaval
  • Lenin Ramírez
  • Geru Y Su Legión Cuarto de Milla

Los Ángeles, CA

Sábado, 13 de octubre de 2018

The Forum – 3900 West Manchester Boulevard

Las puertas abren a las 3:00 p.m.

Las entradas saldrán a la venta el 22 de junio vía Ticketmaster

• Alfredito Olivas
  • Espinoza Paz
  • Chuy Lizárraga
  • Chiquis Rivera
  • El Komander
  • Raymix
  • Ulices Chaidez y Sus Plebes
  • Fuerza de Tijuana

Los auspiciadores del festival “El Bueno, La Mala y El Feo” 2018 son Miller Coors, Brown Foreman, MetroPCS y Pabst Blue Ribbon. Para información sobre auspicios y asuntos relacionados, por favor, comuníquense con Karima Khawja.

Sigan todo lo relacionado a BMF Fest 2018 en Facebook, Twitter e Instagram, y participen en la conversación usando el hashtag #UforiaBMF18 en sus plataformas favoritas de redes sociales.

Visiten corporate.univision.com/newco para más información sobre UCI y sigan @UCIPRTeam en Twitter e Instagram

*Fuente: AQH nacional otoño 2017 y acumulativa de 12+/Semana Total (últimos datos disponibles).

CONTACTO: Yvette Pacheco, ypacheco@univision.net, 646-560-4879