Univision Deportes to Broadcast Soccer Matches Directly to Fans via Facebook Live

Feb 13, 2017

Univision Deportes to broadcast matches from the most-watched soccer league in the U.S. directly to fans in English via Facebook Live. Kicks off Saturday, February 18 with América vs. Chivas at 10:00 p.m. ET

NEW YORK – FEBRUARY 13, 2017

Univision Communications Inc. (UCI), the leading media company serving Hispanic America, today announced a deal that will bring the live stream for select matches from Univision Deportes’ comprehensive portfolio of Liga MX, the most-watched soccer league in the U.S., directly to fans in English via Facebook Live this season. Kicking off Saturday, February 18 and continuing throughout 2017, fans can stream Liga MX matches in the U.S., in real-time on the Univision Deportes Facebook Page and via Facebook’s Video tab.

Liga MX, the Mexican soccer league, consistently attracts more viewers than all other soccer properties, including the English Premier League. Univision Deportes, the undisputed home of soccer in the U.S., has the most comprehensive portfolio of exclusive Liga MX rights.

“Univision’s unparalleled soccer productions and coverage have always garnered great engagement from not only Spanish-speaking viewers, but English-speaking fans as well. Our Facebook partnership is an exciting opportunity for these fans to experience this great soccer in the language of their choice,” said Tonia O’Connor, chief commercial officer and president of Content Distribution, UCI. “TV options have evolved from broadcast to cable to SVOD. Now Facebook represents the next wave of TV and, given its scale, they are an ideal partner to distribute our Liga MX matches in English.”

Dan Reed, Facebook Head of Global Sports Partnerships, added: “We’re thrilled Univision is bringing Liga MX matches to Facebook. The move enables Facebook’s passionate community of soccer fans to watch, share, talk about and react to one of the sport’s most exciting leagues – all in one location. We are also committed to supporting Univision Deportes as it explores innovative ways to complement its television broadcasts. By delivering unique broadcasts via Facebook Live, Univision Deportes is able to further reach new audiences in a truly interactive and social manner.”

President of Univision Deportes Juan Carlos Rodriguez commented: “We strive to connect our audience with their passions, and we know that Liga MX fans are always looking for more ways to experience their favorite league – whether they are at home or on the go. Now Facebook will bring the passionate and loyal fans of the most-watched soccer league in the U.S. their favorite matches to its Facebook Live platform, where Univision Deportes can also be the first to engage a new, dedicated audience in today’s mobile and connected world.”

Univision Deportes will stream 46 Liga MX matches including playoff games in 2017 via Facebook Live. Further terms of the agreement were not disclosed.

Univision Deportes, the destination of choice for soccer fans in the U.S., is the award-winning multiplatform sports division of UCI that includes UDN, the No. 1 Spanish- language sports network in the U.S. It is the home of Liga MX, the highest-rated club soccer league in the U.S. across all networks, and it carries the rights to 17 of the 18 teams in the league.

Carolina Valencia
212.455.4712
cvalencia@univision.net
@UCIPRTeam

Univision Deportes transmitira los partidos de la liga de fútbol con mayor sintonía en los Estados Unidos directamente a los fanáticos en Inglés vía Facebook Live. La transmisión inicia el sábado 18 de febrero con América vs. Chivas a las 10:00 p.m. hora del Este.

NUEVA YORK – 13 DE FEBRERO DE 2017

Univision Communications Inc. (UCI), la principal empresa de medios de comunicación al servicio de la comunidad hispana en los Estados Unidos, anunció hoy un acuerdo por el cual Univision Deportes ofrecerá la transmisión en vivo de partidos selectos de su amplia cartera de la Liga MX, la liga de fútbol de mayor sintonía en los Estados Unidos, directamente a los fanáticos, en inglés vía Facebook Live esta temporada. A partir del sábado 18 de febrero y durante todo el 2017, los aficionados podrán ver en vivo, directo por internet los partidos de la Liga MX en los Estados Unidos, a través la página de Facebook de Univision Deportes y en la pestaña de video de Facebook.

Liga MX, la liga oficial de fútbol mexicano, constantemente atrae más televidentes que todas las demás propiedades de fútbol, incluyendo la English Premier League. Univision Deportes, la sede indiscutible del fútbol en los Estados Unidos, posee la cartera más completa de los derechos exclusivos de la Liga MX.

“Las inigualables producciones y cobertura de fútbol de Univision siempre han logrado una gran acogida, no solo entre los televidentes de habla hispana, sino también entre los aficionados que hablan inglés. Nuestra sociedad con Facebook es una gran oportunidad para que los fans puedan experimentar los partidos de fútbol en el idioma que prefieran”, dijo Tonia O’Connor, directora ejecutiva comercial y presidenta de Distribución de Contenido, UCI. “Las opciones de televisión han evolucionado desde la transmisión en señal abierta a difusión por cable y hasta servicios de suscripción de video a pedido. Ahora, Facebook representa la nueva ola de televisión y, en vista de su alcance, es el socio ideal para distribuir nuestros partidos de la Liga MX en inglés”.

Dan Reed, director de sociedades deportivas internacionales de Facebook, agregó: “Estamos muy entusiasmados de que Univision traiga los partidos de la Liga MX a Facebook. Este paso permite que la apasionada comunidad de fanáticos del fútbol en Facebook pueda ver, compartir, reaccionar y hablar sobre una de las más emocionantes ligas deportivas, todo en un solo lugar. También estamos comprometidos a apoyar a Univision Deportes en su esfuerzo de explorar formas innovadoras de complementar sus trasmisiones de televisión. Al ofrecer trasmisiones únicas vía Facebook Live, Univision Deportes podrá llegar aún más a nuevas audiencias de una manera realmente interactiva y social”.

Juan Carlos Rodríguez, presidente de Univision Deportes, comentó: “Nos esforzamos por conectar a nuestra audiencia con lo que le apasiona y sabemos que los fans de la Liga MX siempre buscan nuevas formas de ver sus partidos favoritos, ya sea en casa o cuando están fuera. Ahora Facebook traerá a los apasionados y leales fans de la liga de fútbol con mayor sintonía en los Estados Unidos, sus partidos favoritos a través de Facebook Live, donde Univision Deportes también puede ser el primero en interactuar con una nueva y dedicada audiencia en el mundo móvil y conectado de hoy en día”.

Univision Deportes trasmitirá por internet 46 partidos de la Liga MX, incluyendo las eliminatorias de 2017, vía Facebook Live. No se revelaron más detalles sobre las condiciones del acuerdo.

Univision Deportes, el destino preferido de los fanáticos del fútbol en los Estados Unidos, es la galardonada división deportiva en plataformas múltiples de UCI, que incluye UDN, la cadena No. 1 de deportes en los Estados Unidos. Es la sede de la Liga MX, la liga de fútbol club con mayor audiencia en los Estados Unidos en todas las cadenas, y posee los derechos de 17 de los 18 equipos de la liga.

Carolina Valencia
212.455.4712