Univision Launches Univision Foundation, Expanding Focus on CSR, Philanthropic, and Social Impact Activities

Nov 14, 2017

Univision Communications Inc Launches Univision Foundation, Expanding Focus on Corporate Social Responsibility, Philanthropic, and Social Impact Activities

NEW YORKNOVEMBER 14, 2017 – Univision Communications Inc. (UCI), the leading media company serving Hispanic America, today launched the Univision Foundation, a non-profit public charity with the mission of promoting the well-being of the Hispanic and multicultural communities served by UCI’s owned and operated platforms and partner organizations.

In addition to supporting empowerment and philanthropic activities, the Univision Foundation will support independent journalism, innovative storytelling, and digital projects designed to advance education, health, civic engagement, and other critical issues among the constituencies served by UCI. The non-profit will partner with like-minded organizations including foundations, community groups, government agencies and businesses that are committed to advancing public discourse and civic participation around key issues. The Foundation will also build upon UCI’s existing partnerships with foundation partners such as the Bill & Melinda Gates Foundation, The California Endowment, and Ford Foundation, among others.

“More than ever we have a responsibility to the communities that make up today’s rising American mainstream. The Univision Foundation will build a path to further engage, in tandem with partners that share our mission to empower Hispanics and our multicultural youth,” said UCI’s president & CEO Randy Falco.

Jessica Herrera-Flanigan, UCI’s EVP of Government & Corporate Affairs, will serve as President of the Univision Foundation, with Stephen Keppel, VP, Social Impact & General Manager of Rise Up, filling the role of Executive Director.

Both Herrera-Flanigan and Keppel will serve on the foundation’s board along with:

• Margaret Lazo, UCI’s Chief Human Resources Officer, who will serve as Chair;
  • Ronald Estrada, UCI’s SVP of Corporate Social Responsibility & Community Empowerment, who will serve as Secretary;
  • Claudia Marton, UCI’s Corporate Finance and Administration Manager, who will serve as Treasurer;
  • Boris Gartner, FUSION’s Chief Operating Officer;
  • Cristina Hernandez, VP, The Verna Myers Company;
  • Rosemary Mercedes, UCI’s EVP & Chief Communications Officer;
  • Raju Narisetti, CEO of Gizmodo Media Group; and
  • Jessica Rodriguez, UCI’s EVP & Chief Marketing Officer

“The Univision Foundation is an expansion of our long-term commitment to supporting and empowering our communities,” said Herrera-Flanigan. “Now more than ever, we stand side by side with the millions of U.S. Hispanics and multiculturals striving to build better lives for themselves, their families, and their communities.”

Visit corporate.univision.com/newco for more information on UCI, and follow @UCIPRTeam on Twitter and Instagram.

CONTACT:
Carolina Valencia
212-455-4712
cvalencia@univision.net

***

Univision Communications Inc Constituye la Fundación Univision para Dedicar Más Atención a la Responsabilidad Social Corporativa y a las Actividades Filantrópicas y de Impacto Social

NUEVA YORK14 DE NOVIEMBRE DE 2017 – Univision Communications Inc. (UCI), la principal empresa de medios de comunicación al servicio de la comunidad hispana en Estados Unidos, inauguró hoy la Fundación Univision (Univision Foundation), una entidad benéfica y sin fines de lucro con la misión de promover el bienestar de las comunidades hispanas y multiculturales a las que prestan servicios las plataformas de UCI y aquellas operadas por esta, así como también las organizaciones afiliadas con esta.

Además de apoyar actividades filantrópicas y de empoderamiento, la Fundación Univision respaldará el periodismo independiente, las narraciones innovadoras y los proyectos en medios digitales, con el propósito de promover la educación, la salud, la participación cívica y otros asuntos cruciales entre los grupos a los que UCI presta servicios. La entidad sin fines de lucro se asociará a organizaciones con fines similares, incluyendo fundaciones, grupos comunitarios, agencias gubernamentales y empresas dedicadas a promover el debate público y la participación cívica respecto a asuntos de importancia. La Fundación también ampliará las actuales alianzas de UCI con asociados como Bill & Melinda Gates Foundation, The California Endowment y Ford Foundation, entre otros.

“Ahora, más que nunca, tenemos una responsabilidad con las comunidades que constituyen la emergente corriente general de Estados Unidos. La Fundación Univision creará una vía para la mayor interacción, en conjunto con aliados que comparten nuestra misión de empoderar a los hispanos y a nuestros jóvenes multiculturales”, dijo Randy Falco, presidente y director ejecutivo de UCI.

Jessica Herrera-Flanigan, vicepresidenta ejecutiva de Asuntos Gubernamentales y Corporativos de UCI, será presidenta de la Fundación Univision, y Stephen Keppel, vicepresidente de Impacto Social y Gerente General de Rise Up, se desempeñará como director ejecutivo.

Herrera-Flanigan y Keppel serán miembros de la junta directiva de la fundación junto a:

• Margaret Lazo, directora ejecutiva de Recursos Humanos de UCI, quien será presidenta;
  • Ronald Estrada, vicepresidente principal de Responsabilidad Social Corporativa y Asuntos Comunitarios de UCI, quien será secretario;
  • Claudia Marton, gerente de Finanzas y Administración Corporativas de UCI, quien será tesorera;
  • Boris Gartner, director ejecutivo de operaciones de FUSION;
  • Cristina Hernández, vicepresidenta de The Verna Myers Company;
  • Rosemary Mercedes, vicepresidenta ejecutiva y directora ejecutiva de comunicaciones de UCI;
  • Raju Narisetti, director ejecutivo de Gizmodo Media Group, y
  • Jessica Rodríguez, vicepresidenta ejecutiva y directora ejecutiva de Mercadeo de UCI

“La Fundación Univision es una expansión de nuestro compromiso a largo plazo por respaldar y empoderar a nuestras comunidades”, dijo Herrera-Flanigan. “Ahora más que nunca, apoyamos a millones de hispanos en Estados Unidos y a personas de diversas culturas que se esfuerzan por la superación propia, la de su familia y la de su comunidad”.

Visiten corporate.univision.com/newco para más información y sigan a @UCIPRTeam en Twitter e Instagram.

CONTACTO:
Carolina Valencia