Article

Univision Deportes Brings Exclusive Live Liga Mexicana Semifinal Matches to U.S. Viewers

May 9, 2012

WHAT: Fans of Liga Mexicana can follow every live match of the semifinals on Univision Deportes – the exclusive U.S. home of the remaining matches of the Torneo Clausura 2012. Starting with today’s América vs. Monterrey match, Univision Deportes will deliver all the action live from Mexico.

WHO:  Univision Deportes commentators will analyze the best plays and scores of this enthralling playoff season.“Futbol Central,” hosted by Alejandro Berry will kick off the Tigres vs. Santos match on Thursday and for the Santos vs. Tigres matchup on Sunday, Fernando Fiore will take the helm. Featuring the top highlights from the day in soccer, this pre-game, halftime and post-game show previews the match ahead and analyses expected performances on the road to the final game.

WHEN:

Wednesday, May 9: América vs. Monterrey  live on TeleFutura at 9:55 p.m. ET / 8:55 p.m. CT / 6:55 p.m. PT

Thursday, May 10: Tigres vs. Santos  live on Univision Deportes Network at 8:55 p.m. ET / 7:55 p.m. CT / 5:55 p.m. PT

Saturday, May 12: Monterrey vs. América live on Univision Network 9:55 p.m. ET / 8:55 p.m. CT / 6:55 p.m. PT

Sunday, May 13: Santos vs. Tigres live on Univision Deportes Network at 8:55 p.m. ET / 7:55 p.m. CT / 5:55 p.m. PT

ADDITIONAL INFORMATION:

Videos, listings, score highlights, additional information and more is available for sports fans at UnivisionDeportes.com Also, real-time updates, scores and stats can be accessed by downloading the Univision Deportes-Fútbol (Sports-Soccer) and the Univision Marcador (Scoreboard) Apps for Smartphones. Game updates are also available on Facebook.com/UnivisionDeportes and on Twitter via @UnivisionSports.

The U.S. home for Hispanic sports fans, Univision Deportes counts on more than double the amount of Liga Mexicana matches than any other network in the country, with exclusive rights to the home games for 12 of the 18 teams within the Liga Mexicana, plus away games for the rest of the league’s teams. Throughout the year, Hispanics turn to Univision Deportes for comprehensive soccer programming, from the 2014 FIFA World Cup and the qualifiers starting this June, to the U.S. and Mexican national soccer teams, Major League Soccer, FIFA 2013 Confederations Cup, FIFA Under-20 World Championships, FIFA Under-17 World Championships and the FIFA Women’s World Cup, to action-packed boxing and the latest from the MLB, NBA, NFL and more. In addition, Univision Deportes commentators deliver daily fast-paced recaps on “Univision Deportes Extra” on Univision Deportes Network, “Contacto Deportivo” on TeleFutura and on Univision Network’s long-standing sports entertainment program “República Deportiva.”

CONTACT:  Marielena Santana, 212-455-5233, msantana@univision.net

UNIVISION TRAE TODA LA ACCIÓN DE LA RONDA SEMIFINAL DE LA LIGA MEXICANA EN VIVO

QUÉ: Los fanáticos de la Liga Mexicana pueden disfrutar de toda la acción de los partidos de la semifinal en vivo, a través de Univision Deportes—la sede exclusiva en los Estados Unidos de los últimos partidos del  Torneo Clausura 2012. A partir de hoy con el partido de América contra Monterrey, Univision Deportes ofrecerá toda la acción en vivo desde México.

QUIÉNES: Los comentaristas de Univision Deportes analizarán las mejores jugadas y los resultados de esta temporada de playoffs apasionante. “Fútbol Central”, presentado por Alejandro Berry dará inicio al juego Tigres vs. Santos del jueves y para el juego Santos vs. Tigres del domingo Fernando Fiore tomará el timón. Con los aspectos más salientes de la jornada en el fútbol, este programa de previstas antes del juego, de medio tiempo y después del partido da una vista previa del partido y análisis en el camino a la final.

CUÁNDO:

Miércoles, 9 de mayo: América vs. Monterrey en vivo por  TeleFutura a las 9:55 p.m. Este / 8:55 p.m. Centro / 6:55 p.m. Pacífico

Jueves, 10 de mayo: Tigres vs. Santos en vivo por Univision Deportes Network a las 8:55 p.m. Este / 7:55 p.m. Centro / 5:55 p.m. Pacífico

Sábado, 12 de mayo: Monterrey vs. América en vivo por la Cadena Univision a las 9:55 p.m. Este / 8:55 p.m. Centro / 6:55 p.m. Pacífico

Domingo, 13 de mayo: Santos vs. Tigres en vivo por Univision Deportes Network a las 8:55 p.m. Este / 7:55 p.m. Centro / 5:55 p.m. Pacífico

INFORMACIÓN ADICIONAL:

Para obtener videos, horarios, estadísticas, puntaje, información adicional y más, pueden visitar UnivisionDeportes.com. Para obtener acceso a actualizaciones en tiempo real, puntajes y estadísticas en el Smartphone, pueden descargar las aplicaciones Univision Deportes-Fútbol y Univision Marcador. También se ofrecen actualizaciones sobre los partidos en Facebook.com/UnivisionDeportes y en Twitter por @UnivisionFutbol y @UnivisionSports.

Univision Deportes, el punto en Estados Unidos para los hispanos aficionados a los deportes, cuenta con más del doble de partidos de la Liga Mexicana que cualquier otra cadena del país, con derechos exclusivos a los partidos locales de 12 de los 18 equipos de la Liga Mexicana, como también a los partidos no locales para el resto de los equipos de la liga. Durante todo el año, los hispanos acuden a Univision Deportes para programación cabal del fútbol, desde la Copa Mundial del 2014 de la FIFA y las eliminatorias a partir de junio, hasta las selecciones nacionales de Estados Unidos y México, Major League Soccer, la Copa FIFA Confederaciones del 2013, los Campeonatos Sub-20 de la FIFA, los Campeonatos Sub-17 de la FIFA y la Copa Mundial Femenina de la FIFA; desde boxeo lleno de acción hasta lo último de la MLB, NBA, NFL y más. Además, los comentaristas de Univision Deportes ofrecen información detallada diaria a traves de “Univision Deportes Extra” en Univision Deportes Extra, “Contacto Deportivo” en TeleFutura y a través de “Republica Deportiva” en la Cadena Univision.

CONTACTO: Marielena Santana, 212-455-5233, msantana@univision.net