“Copa Univision,” The Fastest Growing Amateur Soccer Tournament In The U.S., Arrives To Communities Across The Nation

07/31/12 Univision PR

Successful Soccer Tournaments in Texas, Florida & California Lead to Similar Competitions around the Country

NEW YORK – JULY 31, 2012 – The Univision Television Group will extend the annual “Copa Univision” event, a family-friendly tournament that features the finest in amateur soccer and family activities, to San Francisco, Houston, Chicago, New York and Fresno.

“Based on the success of ‘Copa Univision’ in key markets these past few years, we are thrilled to expand the franchise to local communities in key markets across the country,” said Kevin Cuddihy, president, Univision Television Group. “We remain committed to entertaining our audience and continuing to deliver on the offerings they expect while providing an unparalleled connection for our partners to reach the fastest growing segment in the country.”

“Copa Univision” events recently took place in Austin, Dallas, San Antonio and Miami, collectively attracting 35,000 community members. More than 600 combined teams were assembled by local soccer fanatics and upcoming events are estimated to bring in more than 100,000 fans.

During “Copa Univision”, attendees can participate in interactive soccer activities and have access to entertainment stage areas as well as client and community organization booths. Soccer teams can compete using a five-on-five format on smaller fields that create an exciting and family-friendly competition.

The “Copa Univision” event in Los Angeles, currently in its 5th year, will be held on Aug. 4. Following is the current schedule of inaugural events around the country:

For more information or to register for a “Copa Univision” event, please visit your local Univision website.

CONTACT:  Veronica Potes, 646-885-7151, vpotes@univision.net

“COPA UNIVISION”, EL TORNEO DE FÚTBOL AMATEUR DE MAYOR CRECIMIENTO EN ESTADOS UNIDOS, LLEGA A COMUNIDADES A LO LARGO DE TODO EL PAÍS

Campeonatos realizados con éxito En Texas, Florida y California conducen a torneos similares en distintos estados del país

NUEVA YORK – 31 DE JULIO, 2012 – Univision Television Group extenderá el evento anual “Copa Univision”, un torneo familiar que presenta lo mejor del fútbol amateur y actividades para toda la familia, a San Francisco, Houston, Chicago, Nueva  York y Fresno.

“Basándonos en el éxito de ‘Copa Univision’ en importantes mercados durante los últimos años, estamos encantados de extender la franquicia a comunidades a lo largo de todo el país”, dijo Kevin Cuddihy, presidente de Univision Television Group. “Estamos comprometidos a entretener a nuestra audiencia y brindarle lo que espera de nosotros, y a la vez proporcionarles a nuestros anunciantes una conexión sin igual para que le lleguen al segmento poblacional de mayor crecimiento de la  nación”.

Varios eventos de “Copa Univision” se realizaron recientemente en Austin, Dallas, San Antonio y Miami, y atrajeron a 35,000 miembros de la comunidad. Más de 600 equipos  fueron reunidos por fanáticos locales del fútbol, y se estima que los eventos venideros atraerán a más de 100,000 personas.

Durante la “Copa Univision”, los asistentes pueden participar en actividades futbolísticas interactivas, acceder a áreas con escenarios que presentan entretenimiento, además de quioscos patrocinados por organizaciones comunitarias. Los equipos de fútbol competirán usando un formato de cinco-sobre-cinco en campos pequeños que crean un tipo de competencia muy emocionante, e ideal para toda la familia.

El evento “Copa Univision” en Los Ángeles, actualmente en su quinto año, tendrá lugar el 4 de agosto. A continuación, el itinerario actual de eventos inaugurales en distintas ciudades:

Para más información o para inscribirse en un evento de “Copa Univision”, por favor visite su página web local de Univision.

CONTACTO:  Verónica Potes, 646-885-7151,  vpotes@univision.net